Wednesday, February 10, 2010

umah swa aku terbakar???

Aku bru je blk dr claz..tup2 mse nk parking kete, aku nmpk mcm asap dari tgkt atas blok umh sewa aku...

"Eh, btul ke asap neh? ke jerebu jek ni?"

Jap2 aku tgk btul ke ni blok umh sewa aku? Eh!! betul la! blok no 27!

Sekelip mata kepulan asap da makin byk!

Adoiii cmne neh! cpt jek asap yg dr atas dh merebak ke tgkt bwh plak!

Cepat2! cepat paggil bomba!! hahaha itulah ye lakonan aku smata2. Yg mmg x ade kena mengena ngan idup atau yg mati. Td tu just gimik jek. Korang debar2 x bace? msti muke korg cmni an mse dh tau kne tipu..

o(╥﹏╥)o ciss! x gune pnye arep~

Wakaka! Nk gtau neh.. smlm umh aku ni kna fogging sbb byk da kes demam Denggi kat area sni.. Ksimpulannya, sila pastikan kwsn umh anda bersih dr nyamuk pembunuh! Bagaimana cara untuk mencegah denggi?

Berikut adalah langkah-langkah pencegahan utama:
  • Perlindungan dari gigitan nyamuk.
  • Elak dari melawat atau berkunjung ke kawasan berisiko tinggi pada siang hari.
  • Musnahkan tempat-tempat pembiakan nyamuk.
  • Hapuskan nyamuk Aedes dewasa.
  • Lindungi diri anda dari gigitan nyamuk
Ok semua..selamat mencegah dan selamat beramalll! (◡‿◡✿)

No comments: