Monday, June 15, 2009

Trip to Malacca

13 June 2009 (Hari Pertama)
(kroohhh....) tibe2 tersedar dr tdo. hah!! jam dh kul 8 pagi!! Adoiiii..aku janji dgn dorank tggu dpn umah kul 8 ni. Pdahal aku bru bgn tdo plak. Aiseymennn.. Aku pown call amar tang2 tu gak

Aku: Amar, aku ingt x dpt join korank la. X jd..sorie ek.. Aku bru terjaga dr tdo. Mlm td aku blk kje kul 3 pagi. Pagi ni x dgr bunyi jam hp aku.
Amar: Laa..btul ke ni? X mnyesal ke nt x ekot? Hmm..ala xpe. Ko g je siap2 dlu. Aku g amek amer dlu. Aku tggu.
Aku: Yke? ok ok..bg aku 15 mnt k.

Huh! Akhirnye aku siap dlm 15 mnt (x pnh2 aku siap2 bgini cpt taw). Mse tu aku bwk beg nju, beg kmera, kueh karipap, pop corn, air coke, mentos n chocettes. Haha amar lak bwk sik gorg n air kosong letak dlm botol. Hahaha mcm nk g picnic je nih. Hehek aku plak dok kat dpn. So brg2 td sume kat dpn coz blkg dh pnuh dgn amer, cwan n ikram. So aku kat seat dpn ni mcm mak2 yg tgh jaga brg nk g picnic. hehe

Apepun mmg enjoy dok mlaka wlaupun 2 hari 1 mlm. Ktorg dok kat umah kawan amar. Name dia Farah2. Mmg kne sbut dua kali ye sbb tu trademark yg diperkenalkan amer. Kat bwh ni ade pic yg smpat aku rakamkan spnjg trip di mlaka..

mse ni kat umah kwn amar..
ala2 kat umah percutian ktorg duduk sbb tuan umah nye xde. hahak

mse ni ktorg g minum ptg

amar mkn goreng pisang aku lak mkn mee hailam

kat kdai tu ade 'mkcik lain mcm'
Ni je la pic yg mampu aku tgkp
curik2


kat kdai tu gak ade tournament main 'dam haji'
Mne x nye, pokcik2 yg dh tua rmai gler kat situ mnyaksikan persaingan dam yg hebat

ksian cwan. Dia ngidam nak naek bndalah ni
tp apekandaye..ktorg xde dwet yg cukup..

amar: ko tau x skg ni byk dah kes anak murid rogol cikgu laki
amer:
yeke mar..smpai hati dorg merobek cikgu sndri kan!?


amar: tu la psl nyer..aku pun heran dgn dunia skg ni
amer: (mulut kumat kamit tp control syum)
Senyap la ko cmarr..aku nk posing jap. td x prasan ade kmera litar tertutup.

mlm nye lak lps dinner ktorg g Jonker Walk

Ade mcm2 jual kat sni tp byk cndrahati n mknn Cina je

kat sne ade jual bnde2 kiut neh aku suke! tp xde dwet :(

Smpat brgmbar di tgh2 Jonker Walk

14 June 2009 (Hari Kedua)

cube korank bce tajuk pusat tuisyen tu
Ksimpulannye:
korank pikir2kan lah sndri


mse ni pagi sblm blk PJ.
Sempat bfast dlu kat mapley kat sne


amer n amar

.....................................................

Ok, gmbar kat bwh ni lak mse dlm kete otw blk pj
Ktorg sume dh mewar-warkan bhwa x akan tdo sbb tman amar drive
Tp al-kisah bermula..

20 minit dlm kete ~



35 minit dlm kete ~

(yg paling x tahan, tdo pun pkai rear seat belt, gehgeh kan? hehe)

aku jgk yg stia menemani amar. hehe :)

smpai je PJ,aku trus tukar bju jap
then g knduri kawen kwn cwan

bak kata amer..
"trip ni trmasuk pakej mkn tghri di knduri org kawen"
hehe..knyang perot ktorg!

Apepun, trip ke melaka mmg best!
wlaupun skjp, tp mase ktorg terisi.
Thanks a lot to Cmar sbb sponsor sgale2 nye
mklum la..gaji aku x kuar lg mse pg aritu.
Thnx sgt ea :) Syg korank sume! muah skett ea!
MWUAHH! :D

No comments: