Saturday, January 16, 2010

umah sewa baru

Masuk arini da 16 hari aku duduk umah sewa bsama housemate yg mmg best n x sia2 aku wat iklan n letak syarat2 yg pelik2. Tp lg pelik bila aku letak iklan tu dlm mudah.com dlm kul 10 pagi, ptg tu kul 5 hari yg sama, umah ni da fully booked!! Huhuu nak tawu pe isi kandungan iklan aku tu x? hehe..

Anda berminat? Tetapi anda mesti memenuhi ciri-ciri berikut:
  • Peramah
  • Tidak Merokok
  • Melayu & Beragama Islam
  • Lps Makan Terus Cuci Pinggan
  • Tahu Jaga Kebersihan Bilik Tidur & Tandas
  • Pelajar & Mempunyai Kenderaan Sendiri Adalah Diberi Keutamaan
___________________________

Dinner

Hari ptama kat umh swa neh ktorg de wat meeting. Bkn ape sgt pun.. just knal2 ngn dak umah.. Pastu bncang psl kperluan umh yg x cukup skg ni.. so kumpul rm30 bli barang klengkapan dpo mcm gas, kuali, senduk, gula, sadin dsb.

Lauk yg dimasak oleh Nasyad mlm ni ialah Sardin, Ikan Masin, Kicap Cili Padi n Telur Dadar. Aku x tolong dorg masak pun sbb chef bertukar2 ikut hari. haha aku masak utk weekend jek. Pastu masak nasik pkai induction cooker. Aku yg kat bilik neh asek terdengar bunyik "tett..tettt..tett...". Da mcm kat dlm kokpit dh aku dgr dorg mnekan2 bendalah tu. hahak

Jom intai2...

ruang dapo ktorg..kui3

ni lauk utama pd mlm ini ye tuan2 dan puan2..

haa..bg yg sukakan pds, boleh la letak kicap cili padi ni
mengikut susuka rasa

telur dadar yg x de rupa tp still leh dimkn

Yg ni aku konpius, nk kate ni fine art photography pun ye jgk.
Tp...korg trima je lah knyataan bhawa yg ni adlh ikan masin lauk ktorg. Sadis melihatnye. hehe..

skrg masa utk hidang mknn.
haa..tu la chef nyee..hehe

aik? npe pic ni ade plak. wakaka!! :D
alang2 da ade, aku wat je la skrip ye..
"ok ye adik2...klau nk mntak resepi2 best,
jgn malu2 n sgn2 nk mntak kat akak ea.."

___________________________

Derriannn..

Haa..tu loghat org perak sebut durian. Smpai arini aku try ckp cmtu tp still x pass lg nk ckp cmtu. hihik! Smlm pkck Nasyad dr Australia dtg tumpang umah. Dia nye flight kul 10 mlm. Pastu dia blikan durian. Mane dia beli x tau la plak. Yg penting mmg best! Durian tu rase sdap n lemak sgt2!

mie yg bukak durian tu, aku x retiii..huhu

wooowww..tgk kaler durian tu.
mmg wrna asal ok.
bkn edit pkai photoshop. nyum2!!

elehh..control2 la plak. lempang kang! wakaka

No comments: