Friday, February 22, 2013

My brain never stop thinking..

Cabaran

Mmg orang ckp susah susah dahulu, bersenang senang kemudian..
Sekarang aku dpt rasa cabaran tu byk sgt sampaikan sblm tdo otak masih berfikir dan bila bgn dr tdo automatik bnda tu akan muncul balik dlm fikiran..

Ada beberapa bnda yg aku fikirkan skrg..

Bisnes Pelamin

Aku dapat idea ni dr seorang kwn dr Melaka, namanya Ery, dia muda lagi tp dh punya bisnes sendiri.. Mmg tak dinafikan utk mulakan bisnes tu susah, tp bg dorg rezeki n nasib menyebelahi dia. Tak sampai 3 tahun bisnes kad kahwin yg diusahakan kini dah berjaya buka butik pengantin yang gah di Melaka. Sebut je Lumiere Wedding Planner, msti semua org kat Melaka tu kenal..

Jadi aku ceritakan hal ni kat abah.. Aku harap 1 hari nnti aku dpt berjaya mcm dia..
Bila aku suarakan kat abah yg aku nk buat bisnes bridal, abah setuju.. Abah bg modal 3k. Selebihnya aku tambah sendir.. Tp fhm kan, bila duit yg digunakan tu duit org lain, kita tak sedap hati nk guna, klau boleh nk pulangkan blk modal tu cpt cpt kat abah..

Skrg ni, semua brg2 dh dibeli, cuma ada beberapa brg yg perlu ditambah.. Sjak hari tu aku smgt wat marketing n promo.. Dpat la 3 org yg berminat.. tp semua tarik diri sbb katanya takut nak ambil sbb aku tak de butik sendri.. rasa sedih jgk la sbb aku dh pnya smgt tp mcm ni pulak jd nya :(

Ada kawan yg sepatutnya membantu pun tak nampak hasilnya.. Sblm ber bisnes bukan main ckp ini itu. tp bila dh dilaburkan modal, lain pulak jd nya.. Yelah..bukan pakai duit dia pun kan, mungkin tu sbb dia ambil endah tak endah.. "alaa bkn duit aku, tak buat pun tak apa", "alaa nnti lah buat, bukan pakai duit aku pun".

Hurm walaupun kwn baik, tp bila bab bab mcm ni sebenarnya sensitif sikit.. Sblm bisnes dgn harapan ada kwn baik yg akan sama2 naik, tp lain pulak jd nya. Betterlah lps ni cari org yg kita tak kenal.. sbb sng nak berurusan..

No comments: