Monday, February 25, 2013

Cabaran - Episod 2

Hello.. sebenarnya skrg dah pukul 10 malam tapi curi-curi masa utk tulis blog jap. Skrg balik keje je dh kul 7.30, selesai solat maghrib aku akan terus ngadap laptop sampai ke malam. Sbb wat keje utk project company aku yang baru nak naik.

Cabaran Demi Cabaran

Ouh.. lupa aku nak terangkan sblm ni, selain bisnes pelamin, aku ada jugak buat bisnes lain. Reveworks Event Management. Basically kerja ni sama mcm company yg aku keje skrg, cuma bezanya ni atas usaha aku sendiri. Daripada kita yang bekerja tunggang terbalik utk menjayakan event, lpstu keuntungan semua masuk account Dios, so ada baiknya aku buat company sendiri dan dapat apa yang patut aku dpt..

Dalam aku bekerja, senyap2 aku usahakan n wat research utk new company ni. 
Nak kena pikir dr segala aspek: who will be in my team, task to do, vanue for expo and banyak lagi..
Smuanya aku kna fkir sorg n perah otak utk dapatkan vanue terbaik.
Sbb team aku masih tak tau apa tu expo n how's it runs.

Banyak tempat yg aku dh tnya n survey dr segi harga tapak, antaranya:
1) Jusco Bukit Tinggi, Klang
2) Jusco Bukit Raja, Klang
3) Plaza Alam Sentral, Shah Alam
4) Giant Mall, Banting

So akhirnya aku dapat tempat iaitu di Giant Banting. Billa dah meeting dgn pihak Giant, dorg letakkan harga yg agak tinggi sebenarnya klau nak dibezakan dgn tapak2 yg lain. Cumanya tapak yg lain ada masalah yg tak dpt dielakkan. So utk 1st project ni, my own company will be organizing a wedding expo called Pameran Bahtera Pengantin 2013.

Klau ikutkan mmg ada lagi dua bulan, tp sbnrnya dua bulan tu sgt pendek mcm dua minggu. My team yg belum ada pngalaman mybe dorg sambil lewa n pandang ringan, tp aku akan sedaya upaya push mereka supaya bergerak. Sbb percayalah, nak menjayakan sesebuah event bukanlah tugas mudah.

Hope esok ada harapan n sinar baru bagi aku. Sbb aku akan merancang lebih teliti utk project ni. Owh yea, bila dah ada wedding expo nnti, sbnrnya aku akan letakkan pelamin yang aku dh beli tu dlm expo tu utk tatapan pengunjung yg datang. Hope dorang suka n akan ada tempahan lepas tu.. That's what we called sambil menyelam minum air. Sambil buat expo, sambil berniaga pakej pengantin company sendiri ;)

p/s: Kalau nak intai2 website my company business, leh klik kat http://areveideas.wix.com/reveworks


No comments: