Tuesday, May 19, 2009

handle ticket box

Pengalaman lps mengajar aku. So pagi ni aku x terbangun lambat lagi, kali ni aku bgn n gosok bju seawal 8.30am. Dlm kul 9.15am aku da btolak ke umah amar amek dia. Then smpai tmpt kje kul 9.45am. Wah, tahniah la ye! hahak

So pagi ni mnger arahkan aku bukak kaunter 'Ticket Box'. Amar lak kne bukak kaunter 'Candy Bar' (tmpt jual2 mknn). Wlaupun aku agak takut (sbb mne la pnh handle sorg2 lagi. Sblm ni kan just tgk2 org wat je), tp aku lg sian kat Amar sbb dia kna jga 'Candy Bar'. Bkn pe, ktorg x sempat lagi nk observe cmne kje kat 'Candy Bar' tu, tup-tup mnger tu bleh plak trus suruh Amar bukak cashier counter kann..

aku n amar bahagia kje kat sni :)

mse ni pagi2 lagi. xde cust. pownn

begini la nasib amar..
mcm org susah kan..
ksian.. (wakakaka :D)

Btw aku & amar dgn banggenye dpt manage kaunter masing2 dgn baik. Wlaupun agak cuak pd mulenye, but lps stgh jam tu aku da dpt biasekan diri. Arini aku x break kat luar pon, coz amar de bg aku sandwich (vendor yg stock up sandwich TGV tu bg kat staff sbb dorg de tambah stok sandwich baru kat Candy Bar). So lunch td aku just mamam sandwich tu dgn air Vanilla Coke jah! (due2 pown free,save dwet aku arini).

sandwich ni RM4.50 taw
tp aku dpt free jek

ni la air Vanilla Coke 'berbadankan' isotonik

Dlm kul 5 sblm nak balik tu aku kire total sale ticket aku arini. Jumlah sumenye ialah RM2646. Yg kagumnyer ape taw..hahak xde shortage lgsg! 1 lagi pencapaian yg boleh dibanggekan utk hari pertame handle cashier counter. Bkn je aku, tp amar pown cmtu. Xde short dwet.

"mne laa customer ni x dtg2
xnk tgk wyg ke dorg ney!..
hmm..mkn pop corn dlu lah! nyam2"

amar di 1 sudut yg lain..

"ok arif, ini sume gaji kamu utk hali ini"
kan best klau mnger aku ckp cmtu kan..Hmm..

Haa..lupe plak.. mulai hari ni, aku akan buat 1 segmen baru dlm blog aku. Haha name segmen tu "MOVIE BUZZ!!". So kat situ aku akan gtaw korank ape movie yg aku bru tgk n skit preview bout tht movie. Mklum la..dh hari2 tgk wyg kan.. So bg korank yg nk tau movie tu best ke x sblm ditonton, boleh la timbang2kan ape yg aku tulis nt ye.

Abes kje td kul 5.30. So ktorg plan nk tgk Star Trek. Cite tu start kul 6.45pm. So ktorg round2 pyrmd tu & cari 1901 Burger. Sbb arini kan burger tu RM2 jer taw! Bg korank yg nk tau, stiap bln pd 19hb, 1901 Burger akan jual certain burger dorank dgn hnya RM2! (Normal price: RM6.++)

...............................................................

MOVIE BUZZ!!
Star Trek

Cite ni mengisahkan sorg hero hnsem. Yg dilakonkan oleh.. sape tah. Aku tak ingt name dia! Hehehe korank tgk je la gmbar bwh ni. Kang korank tau lah ;p Dia ni anak kpada kapten kapal Star Trek dlm siri sblm ni (kapten yg dlu dah mampos). Skg kapten baru yg handle kapal Star Trek tu. So nk dijadikan cerite, hero hnsem ni wlaupun gaya dia mcm slumber bodo je, tp dia terrer taw. Bg korank yg suke tgk movie yg ade plakon hnsem, action n advanture, leh la tgk cite ni. Mule2 mcm slow sket, but bile smpai tgh2, flow cite ni smooth n best.

Hero cite ni bju hitam tu ha..

Movie's Rating: * * * * *

No comments: