Wednesday, May 20, 2009

sentap

Arini aku kna jaga 'Candy Bar'. Spt amar, aku jgk x pnh masuk kaunter tu. But mnger dh suruh, x kan nk argue plak kan. But finally aku dpt buat dgn baik & xde dwet yg short.
Lps abes kje kul 5 tu aku ade staff training utk staff baru. Just gtau how to dealing with customer. Then sblm balik, aku dpt dua baju TGV, 1 topi n 1 apron. Yeay! sok esok da bleh pkai.



........................................................


mcm biase, lps siap2 nk g kje..aku amek amar kat umah dia dlu. X lama amar masuk dlm kete mule lah dialog dia dgn aku..

Amar: aripp..aku nk benti keje la..
Aku: (ketawe2)
Amar: Btul ni. Sumpah.
Aku: (terus snyap skjp) Ko jgn main2 mar.. serius ke ko ni..
Amar: Btul la.. smlm amer dtg umah aku.. Dia ckp gaji tmpt kje dia da naik RM6. So aku dh mntak pndangan mak aku. Mak aku suruh kje kat tmpt amer je...

Hmm..ape yg aku nk gtau skg ni.. Ade x amar pkir ape situasi aku?
Aku n amar bru je masuk x smpai smggu. Tgk2 dia dh nk quit. Aku malu dgn kwn aku. Kwn aku tu yg beriye2 mntak kat mnger tu supaya ktorg diterime bkerje, org lain yg nk apply sume xdpt, dh full. Tp bile dh dpt, cmni plak jd nye.

Amar ckp kat tmpt kje amer RM6. Klau lah kan..amer yg bg offer tu kat aku. Agak2 amar kcik hati x ea? Sbb.. 1st, dia kna kje sorg2 kat TGV (yela..spe je bdk baru yg ade & xde kwn nk sembang. Bdk yg da lme kje plak dgn hal dorg, konon tunjuk hebat). 2nd, dia rela x ea aku dpt kje kat tmpt amer dgn gaji yg lebih, pdahal dlm 1 sudut yg lain, dia x dpt. Confirm dia kcik hati kan.. So tu la yg aku rase skrg ni.

Ok la.. amar de gtau pagi ni.. "Mak aku ade bg pandangan.. better aku kje kat tmpt amer. Lgpun aku kire2.. klau aku kja kat tmpt amer, dpt la sribu lbih drpd aku kje kat TGV tu". Ok, aku bgtau korank la, ade x org yg suka kje kat tmpt yg gaji skit? For sure xde kan? So dlm kes ni, amar pegi camtu je tinggalkan aku. X pikir aku jugak ade keiinginan yg same nk gaji mcm dia walaupun buat part time. Klau aku tnya sesape pun (x semestinya mak aku). Sure dorank pown suruh g tmpt kje yg byk gaji.

Ok, let say amer maybe leh jwb.. "tu bkn ofis bapak i boleh nk suke2 amik pkerja dua org". Tp sbg kwn.. at least ade la bertimbang rasa & ade human sense skit dgn aku (yg jgk kwn dia dr skolah mngh lagi). Aku pun mcm amar jgk..tgh semester break dua bulan.. Sah2 aku pun mmg nk kje part time utk tmbah dwet cuti2 ni.. Utk adil.. klau dpt kje kat tmpt amer tu, biarlah dua2 dpt.. Klau x dpt, biarlah dua2 x dpt kje tmpt dia tu. Biar aku n amar trus kja kat TGV mcm sblm ni..

Maybe gak korg leh ckp "Biarlah amar nk kje mane pun, dia ada hak utk wat kputusan". Yes! Mmg aku x nafikan Amar mmg ade hak nk buat kputusan. Tp nk tnye, 'kputusan' tu wujud x klau x timbul isu RM6 (dgn tibe2). Lagi2 bile dh tau vacancy tu just utk sorg kan.. Aku mmg sentap & sakit hati. Spnjang hari ni I hv tried my best utk buat2 biase & buat2 x tau. Tp lagi lame aku buat x tau, lagi sakit hati aku dibuatnye.

Hmm kpd sesiape yg terbace n ade kena mengena dlm hal ni..aku mntak maaf byk2. Aku bkn sengaja nk tulis mcm ni.. Aku buat cmni sbb aku x tau nk luahkan kat sape dh. Kat blog ni je lah aku luahkan semua diary khidupan aku. Im getting better now. This is my way to release my hyper tension n depressed I had now.. :'(

........................................................

MOVIE BUZZ!!
The Sniper

Cite ni mengisahkan ttg kumpulan ahli penembak tepat polis China. Dlm cite ni byk menekankan cmne nk jd penembak tepat yg handal. Caranya ialah kne tahan nafas lah, ini lah, itu lah, ape ntah segale. Aku pun x phm. Pastu cite ni lembap. Oleh krn movie nyer yg lembap itu, aku telah kuar dr cinema 45 minit kmudian.


Jgn la korank terpedaye ngn laki x berbaju ni
kang mnyesal korank byr tiket wyg

Movie's Rating: * * * * * (xde nafsu aku nk letak rating!)



No comments: