Friday, May 8, 2009

mimpi jd nyata

Bgaikan mimpi..itulah kata2 yg terpacul dlm hati aku bila aku dikejutkan abah pagi ni.. Pkul 10.30 pagi aku dengar sayup2 suara abah. Masih di alam mimpi tapi separa sedar.


"aripp..aripp.. Jom kite g tengok kereta. Abah tgk2 kat pj pagi td tp xde yg ok. Buruk je tp 24 ribu. Jom kita pegi tgk2 tmpt lain. Pegi siap2"

Aku x menyahut ape pun. Bangun, dan terus capai towel utk mandi. Lps 15 minit, aku siap n ktorg pegi la kdai kereta terpakai kat Serdang Raya area Sri Kembangan. Wat pertame kalinyer aku g sane tnpa pngetahuan jalan. Seb baek la aku da stdy jalan2 yg perlu dilaui kat Google Earth mlm td. So berjaye la aku jmpe tmpt tu.

Smpai2 jer aku tgk kete yg diiklan dlm internet tu ade lg. Cantikk sgt. Terpikat aku tgk kali pertame memandangnye. Kete Kelisa wrna silver tahun 2005. Lps text drive abah ckp..

"Hmm..sedap la bwk kete ni. Xde la gegar2 mcm kereta iswara tu"

Lps smpai kdai tu, ktorg pun masuk office. Yg terkejutnyer, abah rupenye bncang dgn tokeh tu ttg harga n trade-in kete aku! Bkn pe, aku ingtkan abah sesaje ajak tgk2 kete. X tau lak dia serius nk beli kete. Sbb nye..aku dh knl sgt prangai abah. Dia klau nk bli sswt tu, dia akan pikir dua tiga kali. Apetah lagi bnde yg melibatkan ribuan ringgit. So akhirnya abah decide utk beli kete tu.. Abah beli dengan harga 21 ribu. Tolak kete iswara aku tu (dpt rm5000 jer ngko! Dlu bli rm12 ribu. Pdahal x smpai stahun gune kowt!)

kerje2 menyain dokumen jual beli kete
sdg dilakukan dgn amat tekun nmpaknye yee


Dlm perjalanan blk tu aku sembang2 ngan abah..

Aku: Abah, kete tu boleh dpt bile?
Abah: Dlm sminggu.. Jumaat dpn dpt la tu.. sbb dia nk uruskan pinjaman bank. Abah nk byr cash tp dia x kasi sbb dia kata x dpt untung. Sbb kalau x buat loan,bank x bg dia komisen. Takpe la.. nt abah byr skali gus kat bank. X la byk sgt kna interest bank.
Aku: Abah, npe abah tukar kete.. Kete ni biarpun buruk, tp kan blh guna lg..
Abah: Alah..xpe la.. Abah tgk kete tu absorber dah x elok. Naik pun x sdp. Mggu dpn 14hb kan?
Aku: A'ah. Hari jadi arip. (katawe2 kcik)
Abah: Kete Kelisa yang abah blikan tu kire abah hadiahkan utk hari jadi ko la..

Ya Allah..bile dgr je abah ckp mcm tu, rase mcm nak nagis jer! huhu sbb:

i- Abah ingt hari jadi aku
ii- Abah belikan hadiah yang aku sndri x sgke! (huhu nak nages lagi neh.sob2)

Aku rse abah ngan mak baikk sgt ngan aku. Byk dah dorg bekorban utk aku. Dlu, mak yg tolong tambahkan duit beli kereta iswara tu. Skrg ni abah plak yg belikan kete baru utk hari jadi aku yg ke-25. Wlaupn 2nd hand, tp riban2 gak la...

THANKS ABAH!! SYG ABAH :D

..........................................................

Mse kat kdai kete tu abah dpt 1 call. Adik abah call bgtau nenek saudara aku bru meninggal. Bgus la nenek mninggal hari Jumaat. Penghulu segala hari & hari yg paling mulia.. Al-Fatihah. Lps siap sume urusan, ktorg blk pj. Lps smyg jumaat abah n mak blk kmpg.
KIRI: Mak dgn arwah nenek

..........................................................

Malam nye pulak kul 8 aku dah g umah amar. Aku, amer n amar nk sunway pyramid. Amer nk cri hadiah utk kawan dia kawen esok.. So smpai sne pun da kul 9 lebeh..so bergegas la ktorg ke Jusco cari hadiah yg seswaii kan.. So amer amek set mangkuk kaca. Then ktorg round2 dlm tu jap. Pastu tros nk g mkn mlm lak. Tp yang bengangnye, mse nk kuar parking tu pnye lah lme. Ade la stgh jam gak tggu kete x gerak2. Pe pasal ntah aku pown x tau. Then ktorg lepak kat kdai mkn area Kelana Jaya. Aku order sik gorg daging ngan kopi ais. Hah! Da 3 hari aku tdo lewat taw. Sbb addicted ngn kopi ais! huhuu

ni la amerr

JUSCO! tempat release tension aku

mcm btol kan? Tu poster je kowtt.hahak

bkn arep namenye klau g mne2 x bergambar :D

jem giler nk kuar parking pyramid!

nk order mkn ape ek.. ok lah! bg nsik straberi 1

No comments: